בתו של נשיא ארה"ב, איוונקה טרמאפ, נקלעה לאחרונה לסערה תקשורתית ופוליטית כשקראה לתושבי המדינה שלה להצטרף ליוזמה החדשה שהשיקה, "Find Something New", על מנת לעודד את אזרחי ארה"ב למצוא נתיב מקצועי חדש ולבצע הסבה בקריירה, כדי לצלוח את משבר הקורונה. בתגובה לכך חטפה טראמפ ביקורות רבות מכיוון מיליוני מובטלי המדינה ואזרחיה בכלל, על כך שהיא אינה מבינה את הקושי שבתהליך שהיא מציעה ובחיפוש אחר עבודה חדשה, מאחר ולטענת רבים מהם היא נהנתה לאורך הדרך מהסיוע של אביה. המתנגדים לקמפיין זה זעמו בעיקר על המסגור שלו, שכלל מילים מאוד מקוממות לטענתם - "תמצאו משהו חדש", משפט שהצטייר כקריאה לפעולה שמאוד פשוט ליישם אותה.

בעקבות הסערה שהתעוררה שיגרו מנכ"לי Infinity Labs מבית מטריקס, חיים גרון וסטיבן הררי, מכתב לגברת טראמפ המציע לפתוח באופן מיידי אלפי מקומות בתכנית ההכשרה של החברה, עבור אזרחי ארה"ב. המנכ"לים הביעו תמיכה ביוזמה של הגברת טראמפ לקרוא לאזרחי המדינה לבחון דרכים לבצע הסבה מקצועית באמצעות המיזם החדש, כדי להתאושש במהרה מהמשבר הכלכלי שחווה המדינה. זאת על רקע הביקורות הרבות שקיבלה בתו של הנשיא בכלי התקשורת וברשתות החברתיות.

מנכ"לי Infinity מציעים לאיוונקה טראמפ ליישם את מודל ההכשרות של החברה בארה"ב, במהלכו תוך שבעה חודשים בלבד מכשירה החברה מאות אנשי פיתוח בתכנית הכשרה ללא עלות, שבסופה מקבלים המשתתפים סיוע משמעותי בהשתלבות ופיתוח קריירה בתחום ההייטק. בימים אלו התכנית מבוצעת באמצעים טכנולוגיים מרחוק, כך שניתן להמיר אותה באופן די פשוט גם למשתתפים מעבר לים. גרון והררי מדגישים בהצעתם כי יישום המודל עבור אזרחי ארה"ב יסייע בפיתוח המיזם של טראמפ ויבטיח לסייע לצמיחת הכלכלה ברחבי ארה"ב. הם מוסיפים, כי כפי שהמודל תורם להתפתחותה של תעשיית ההייטק בישראל ומסייע להצמיח עובדי הייטק איכותיים בתוכה, כך יפעל המודל לפיתוח משרות בתחום ברחבי מדינות ארה"ב.

חיים גרון וסטיב הררי (צילום: יובל חן)
חיים גרון וסטיב הררי | צילום: יובל חן

מסלול ההכשרה הייחודי של Infinity Labs פתוח לכולם כאשר מעבר להפגנת יכולות ריאליות וטכנולוגיות בסיסיות, המשתתפים צריכים להביא עמם גם כישורים נוספים כמו תקשורת בין אישית, ראייה רוחבית, אחריות, חשיבה מחוץ לקופסא ועוד, על מנת להפוך לשחקני צוות משמעותיים בחברות בהן הם משתלבים. בוגרי התכנית מסיימים את ההכשרה כשווי ערך לאנשי פיתוח עם שנתיים ניסיון ומעלה. בהתאם לכך, הם מתברגים במהירות בתפקידים שלרוב מאוישים על ידי אנשי פיתוח מנוסים בעלי ותק רב. התוכנית הוכרה בישראל על ידי הרשות לחדשנות במסגרת תוכנית סיירות תכנות ובמסגרתה מאז 2014 הוכשרו ושולבו בתעשיית ההיטק אלפי אנשי פיתוח.