הסבה להייטק: איך בוחרים מסלול הכשרה מקצועית?

אם חייזר ממאדים היה נוחת במדינת ישראל במהלך חצי השנה האחרונה, הוא היה בטוח שהישראלים נדבקו בנגיף מסתורי. לא, לא מדובר על נגיף הקורונה, אלא על מה שניתן לתאר כ"קדחת ההייטק" – הצמיחה המטורפת של ענף ההייטק הישראלי, חברות סטארט-אפ אנונימיות שהופכות כהרף עין ליוניקורן נוצצות בשווי מיליארדי דולרים, ואלפי עובדי הייטק ממעמד הביניים שמוצאים עצמם בוקר אחד עם מיליוני דולרים בחשבון הבנק. קבוצה שזכתה כבר לכינוי תקשורתי: "העשירים החדשים".

 

ומה שבאמת יפתיע את החייזר הידידותי והירוק שלנו זה שהכל מתרחש על רקע מגפת הקורונה העולמית, בשעה שענפים כלכליים שלמים ניצבו לא מכבר על סף קריסה, אחוז האבטלה מרקיע לגבהים שכבר הספקנו לשכוח, והמשק הישראלי יצא זה עתה מהמשבר הכלכלי החמור בתולדותיו.

אז איך יכול להיות שבזמן שמרבית הישראלים רק חולמים למצוא עבודה בהייטק, עם השכר המפוצץ, התנאים המעולים ושלל הפינוקים הנלווים, ענף ההייטק הישראלי מתמודד עם מחסור כרוני בעובדי הייטק מקצועיים, מה שגורם לחברות רבות לשקול פתרונות יצירתיים כגון ייבוא עובדים מחו"ל?

 

המחסור בעובדים בהייטק: מרוכז במקצועות ספציפיים

האמת היא שהרושם שמתקבל מהסיקור התקשורתי, לפיו בעקבות המחסור בעובדים בהייטק כל אחד יכול להגיש מועמדות ולהתחיל לעבוד מחר, פשוט לא נכון.

בהתאם לדו"ח רשות החדשנות ו־Start-Up Nation Central מתחילת 2021, יותר מ-60% מחברות ההייטק הפועלות בישראל דיווחו בשנת 2020 על קושי בגיוס עובדים. עם זאת, המחסור העיקרי עליו דיווחו החברות הוא בעובדי פיתוח תוכנה, ובפרט – מפתחי תוכנה בעלי הכשרה וניסיון מינימלי של 3-2 שנים. אלו הם "לוחמי הסיירת" של ענף ההייטק, שמפתחים בפועל את המוצרים שבהם כולנו הולכים לעשות שימוש בעתיד, וכל עוד העולם רק הולך ונהיה יותר דיגיטלי, כך הביקוש לעובדים אלו רק הולך וגובר.

 

הבעיה היא שנכון להיום, המוסדות האקדמיים בישראל פשוט לא מצליחים להכשיר מספיק בוגרים מדי שנה בשביל לענות על הדרישה לעובדי פיתוח. זו הסיבה העיקרית לכך שהפער בין אלפי העובדים החסרים בחברות ההייטק הישראליות, לקומץ הבוגרים שמסיימים מדי שנה תואר ראשון במקצועות מדעי המחשב, רק הולך ומתרחב עם הזמן.

נוסף על כך, מאחר שהתואר הראשון בבסיסו הוא תואר עיוני, שמטרתו להעניק מידע תיאורטי ורחב ככל הניתן בדיספלינות עולמות התוכנה, קיים פער לא קטן בין התכנים שלומדים בתואר ובין הידע השימושי שנדרש לעבודה בענף ההייטק של המאה ה-21. זו אחת הסיבות שבוגרי תואר רבים במקצועות מדעי המחשב פשוט לא מצליחים לתרגם את התואר לניסיון מקצועי מבוקש, אותו המעסיקים בהייטק מחפשים ללא הרף.

ובדיוק בנקודה הזאת, היכן שהאקדמיה מתקשה לתת מענה לדרישה הגוברת לעובדי פיתוח מקצועיים בענף ההייטק הישראלי, נוצר בשטח פתרון חלופי שמאפשר גם למי שאין לו תואר במדעי המחשב לרכוש קריירה מרתקת, דינמית ומתגמלת בעולמות ההייטק.

להיכנס להייטק תוך 32 שבועות – הכירו את מסלול ההכשרה המוביל בישראל

 

הסבה להייטק: כך תבחרו מסלול הכשרה מקצועית

 

קורס הסבה להייטק או הכשרה מקצועית? מה ההבדל?

על אף המחסור החריף בעובדי פיתוח מקצועיים בענף ההייטק, המעסיקים פשוט לא יכולים להרשות לעצמם לוותר על הדרישה לידע מקצועי רלוונטי בעולמות פיתוח התוכנה. כך שהכשרה אקדמאית או מקצועית לפיתוח תוכנה עודנה מהווה תנאי סף שפשוט לא ניתן לוותר עליו.

וכאן נכנסים לתמונה מסלולי ההכשרה המקצועית להייטק. כיום ניתן למצוא בשוק מגוון רחב במיוחד של "קורסי הסבה להייטק" מסוגים שונים: החל מקורסי הסבת אקדמאים להייטק והסבה מקצועית שנמשכים חודש-חודשיים בסך הכל, וכלה במסלולי הכשרה מקיפים שנמשכים בין חצי שנה לשנה ואילך.

הבעיה בקורס הסבה לפיתוח תוכנה שנמשך פחות משלושה חודשים היא שמדובר בפרק זמן קצר מדי, שפשוט לא ניתן לכלול בו את הידע והכלים שצריך על מנת לפתח קריירה אמיתית בפיתוח תוכנה. מאחר שעולם פיתוח התוכנה הוא תחום מרתק ורחב יריעה, קורס קצר של עד שלושה חודשים יכלול לכל היותר מידע שטחי ומתומצת בלבד, לא משהו שבאמת יסייע לכם להשתלב בעבודה בטווח הארוך.

עוד הבדל מהותי בין קורס הסבה קצר ושטחי להכשרה מקצועית איכותית הוא שבניגוד לקורסי הסבה קצרים, שמתמקדים בלימוד ובשינון חומר מקצועי בלבד, הכשרה מקצועית איכותית תתמקד במקביל גם בפיתוח הכישורים שיהפכו אתכם לעובדי הייטק מעולים: מיומנויות מקצועיות (אופטימיזציה של מאמץ, אומדן זמן מדויק); מיומנויות רכות (יעילות אישית, כישורים בין אישיים); כישורי מחקר טכנולוגי ושיטות לעבודת צוות במסגרת תהליך פיתוח התוכנה, המדמות תהליכי עבודה אמיתיים בחברות הייטק. כל אלו הם יתרונות מהותיים, שהולכים להזניק את קריירת ההייטק שלכם לגבהים שלא הכרתם בעבר.

ואם הכשרה מקצועית היא הבחירה המתבקשת אז נשאלת השאלה:

 

איך בוחרים מסלול הכשרה מקצועית לפיתוח תוכנה? לגזור ולשמור

 

אז החלטתם שאתם מעוניינים בקריירה בהייטק? מעולה!

רגע לפני שאתם נרשמים למסלול ההכשרה הראשון שצץ לכם בגוגל, ריכזנו לכם את השאלות שאתם חייבים לשאול על מנת לבחור מסלול הכשרה מקצועי ומוצלח, כזה שיסדר לכם קריירה ארוכה ומוצלחת בעולמות הפיתוח בהייטק.

 

 

כמה זמן נמשך מסלול ההכשרה?

בשביל להשתלב במסלול קריירה מקצועי וארוך שנים בפיתוח תוכנה, אתם חייבים הכשרה מקצועית מעשית ומעמיקה, שתכלול את כל המידע המקצועי שהמעסיק העתידי שלכם מצפה מכם.

על כמה שעות מדובר? שאלה טובה. מניסיוננו, פרק הזמן האידיאלי של מסלול הכשרה מקצועי ומעמיק לפיתוח תוכנה הוא 7 חודשים לכל הפחות (במתכונת משרה מלאה), כלומר כ-1,800 שעות לימוד בסך הכל. כמובן מבלי לכלול עוד שעות תרגול ועבודה מהבית.

 

בשביל להשתלב במסלול קריירה מקצועי וארוך שנים בפיתוח תוכנה, אתם חייבים הכשרה מקצועית

 

מה התוכן ושיטת ההכשרה?

פיתוח תוכנה הוא מבין המקצועות המרתקים, הדינמיים והמתגמלים ביותר בעולם ההייטק. מה שמייחד את המקצוע הזה בין היתר הוא העובדה שמפתח התוכנה נדרש להתמחות במגוון עולמות ידע משיקים, כאשר השילוב של אלו בצורה אינטגרלית הוא מה שהופך אותו לעובד מקצועי ומוצלח בתחומו.

אז מה מסלול הכשרה לפיתוח תוכנה אמור לכלול? על קצה המזלג: מושגים חיוניים בעולמות פיתוח התוכנה; כיצד מערכות תכנות פועלות מאחורי הקלעים; הכרה ושימוש בשפות התכנות הנפוצות; מתודולוגיות פיתוח תוכנה ועוד. אלו הם כמובן עקרונות הבסיס בלבד, ומכאן אתם ממשיכים לצבור ידע רחב שיאפשר לכם לעסוק בעולמות ובתחומי פיתוח שונים ומגוונים לאחר תום ההכשרה.

 

כיצד מועברת ההכשרה? מהי שיטת הלימוד ומיהם המדריכים?

אומרים ש"מורה טוב הוא כמו נר: משתמש בעוצמתו כדי להאיר את הדרך לאחרים". עובדה זו נכונה אמנם באופן כללי, אבל מקבלת משנה חשיבות בהקשר של הכשרה מקצועית. על מנת שההכשרה המקצועית אכן תפלס את דרככם לקריירה בהייטק, חשוב מאוד לוודא שהמדריכים שהולכים ללוות אתכם לאורך ההכשרה אכן מחזיקים בניסיון מקצועי מצד אחד, בקיאים היטב במתודולוגיה של החומר אותו הם מעבירים מצד שני ומשתמשים בשיטת ההכשרה האפקטיבית ביותר.

ובמה שנוגע לשיטת ההכשרה: האם שיטת הלימוד היא בהרצאות פרונטליות כמו באוניברסיטה? או שיטת מנטורינג שבה הסטודנט עוסק בפועל בלימוד עצמי ובקבוצות תוך כדי עבודה מעשית במעבדות פיתוח ובליווי של מנטור מקצועי, באופן שמדמה עבודת פיתוח מעשית בחברת הייטק, לרבות מתודולוגיות של עבודת צוות המקובלות ברחבי התעשייה. מבחינתכם, זוהי הדרך הטובה ביותר להתכונן לשוק העבודה בהייטק, ובהחלט נושא שכדאי לכם לתת עליו את הדעת.

 

מה תחום העיסוק של החברה?

על מנת להבטיח שאתם תקבלו את הידע וההכשרה העדכניים, המעשיים והמתאימים ביותר לשוק העבודה בהייטק של המאה ה-21, חשוב לוודא שלגוף שעומד מאחורי מסלול ההכשרה אכן יש ניסיון ממשי בתעשיית ההייטק, בדגש על קשרים עסקיים ושיתוף פעולה עם חברות מובילות בענף, כמו גם פעילות מחקר ופיתוח המתקיימת בחברה עצמה, כך שהצוות שמנחה ומלווה אתכם עוסק במקביל במחקר ופיתוח. הדבר מאפשר גם למצטיינים שמעוניינים בכך להישאר לעבוד בחברה בה עברתם את ההכשרה בתור אנשי פיתוח עם מסלול קידום מהיר.

  

כיצד ההכשרה תסייע לכם להשתלב בעבודה בהייטק?

לא בטוחים האם מסלול הכשרה ספציפי אכן כולל ידע מקצועי וברמה גבוהה, שימנף אתכם לקריירה עתידית בעולם פיתוח התוכנה? הצעה שלנו – לכו בעקבות המעסיקים.

מרבית חברות ההייטק הישראליות כבר מכירות היטב את מסלולי ההכשרה הקיימים בשוק, וההחלטה של חברה לגייס באופן קבוע לאורך שנים בוגרי מסלול הכשרה ספציפי היא ההוכחה הטובה ביותר שמדובר אכן בהכשרה מותאמת לצרכי התעשייה, שמספקת לכם את הכלים הנדרשים לעבודה בעולם פיתוח התוכנה, ושבאמת תכין אתכם לעבודה היומיומית בענף ההייטק.

וגם: מסלול הכשרה שכולל השמה אקטיבית ומוכחת בתעשייה – זה נדבך חשוב נוסף במסגרת שיקולי הבחירה.

 

כיצד ההכשרה תסייע לכם להשתלב בעבודה בהייטק?

 

ולבסוף, מה עלות ההכשרה?

מסלול הכשרה מקצועית הוא בראש ובראשונה השקעה עתידית, עם פוטנציאל לתשואה חלומית שלא תוכלו להשיג בשום דרך אחרת. וזה עוד לפני שדיברנו על תחושת הסיפוק, העניין והאתגר שתרוויחו מקריירה מצליחה באחד מהמקצועות הדינמיים, המאתגרים והמבוקשים ביותר בשוק העבודה הגלובלי.

ובכל זאת, לכסף יש משמעות, וגם בנושא עלות ההכשרה קיים שוני ניכר בין מסלולי ההכשרה להייטק. בעוד שבשוק קיימים כיום מבחר  מסלולי הכשרה להייטק בעלויות גבוהות של עשרות אלפי שקלים, השוק כולל גם מסלולי הכשרה ממודל אחר, המוצעים ללא עלות בכפוף להתחייבות הבוגר לעבוד בחברה לאחר סיום ההכשרה, לפרק זמן קבוע ומוגדר מראש.

בתור בוגרי הכשרה טריים לפיתוח תוכנה, האופציה השניה היא ללא ספק עדיפה מבחינתכם. במקום לשלם מראש עשרות אלפי שקלים על הכשרה מקצועית ולקוות שתסייע לכם להשיג עבודה בהייטק בסופו של דבר, אתם מרוויחים מכל העולמות: גם נהנים מהכשרה מקצועית ומקיפה ללא עלות למקצוע מבוקש בשוק, וגם מבטיחים לעצמכם עבודה ראשונה וניסיון משמעותי בעולם ההייטק. והבונוס: לכל אורך הדרך האינטרס של החברה זהה לשלכם – להכניס אתכם בצורה הטובה והמקצועית ביותר לעולם ההייטק, כך שכשאתם מרוויחים, גם החברה מרוויחה.

 

מה אנחנו עושים ב-Infinity Labs R&D?

Infinity Labs R&D חברת מחקר ופיתוח, פיתחה לפני כעשור מסלול קריירה שתחילתו הכשרה על חשבונינו למתקבלים, וסופו במשרות פיתוח אצל אחד מלקוחות החברה. התהליך נשען על מתודולוגיית למידה שפותחה על ידנו, Infinity Mentored Social Learning) IMSL) ששילבה בהצלחה כ-2,000 מבוגריה בתפקידים הדורשים באופן מסורתי 2-3 שנות ניסיון וזאת ללא ניסיון קודם בתחום. עם למעלה מ-200 מחזורים מוצלחים בפיתוח תוכנה, סייבר, devops ו-AI,  התוכנית שיתפה פעולה עם כ-300 חברות הייטק, ביטחון וסטארטאפים בישראל אשר חוזרים ומגייסים מאיתנו באופן קבוע.

 

המודל העסקי שלנו מתבסס על שותפות, שבה כולם יוצאים מרוצים:

אתם – לא משלמים על ההכשרה, עוד במהלכה תתמיינו למשרות אצל אחד מלקוחותינו.

אנחנו – מממנים לכם את ההכשרה ובסופה כאשר אתם מתחילים לעבוד אצל אחד מלקוחותינו, הם (הלקוחות) אלה שמשלמים לנו וכך אנו מחזירים את ההשקעה ומרוויחים מהתהליך.

הלקוחות – מרוויחים את בוגרי אינפיניטי שנותנים מענה מקצועי ואיכותי בליבת הפיתוח שלהם ונשארים לטווח רחוק.

הכירו את שיטת הלימוד היחידה שבאמת תכניס אתכם להייטק

 

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך..